Milorad Pavić u svojoj zbirci pripovedaka koja nosi naziv Sedam smrtnih grehova na vrlo zanimljiv način pokušava da interaguje sa svojim čitaocima pa priču Ogledalo sa rupom počinje direktnim obraćanjem čitaocu „Zdravo! Kladim se da znam šta sada radiš! Čitaš knjigu!“ U priči Čaj za dvoje Pavić se usuđuje da za glavne junake uzme čitaoce priče i razmišljajući o ljubavi za koju kaže da „…razlika između dve ljubavi može biti veća od razlike između ljubavi i mržnje“, pokušava da spoji dve srodne duše koje čitaju njegovu priču.
Primećujući da u ljubavnom odnosu, da bi bio savršen često nedostaje da muškarac bude malo pažljiviji a žena malo nehajna Pavić vrši selekciju onih koje poziva na ljubavni sastanak. Ukoliko ste žensko i izgubili ste ključ, odnosno ukoliko ste muško, a bili ste dovoljno pažljivi da primetite i pronađete izgubljenu minđušu pozvani ste na ljubavni sastanak. U priči ćete pročitati kada je potrebno da se pojavite u kafani Znak pitanja pored Saborne crkve u Beogradu gde bi trebalo da vas čeka vaša srodna duša. Da bi ljubavni sastanak koji vodi ka savršenoj ljubavi protekao savršeno pisac će vam reći i kojim imenom da se predstavite, koji san da sanjate pred sastanak i koju priču na sastanku da ispričate, odnosno koje tri laži da slažete, jer „Svaka velika ljubav počinje sa tri male laži.“